Een goede en heldere hulpvraag stellen
Forumregels
Gebruik een sleutelwoord bij het "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
Gebruik een sleutelwoord bij het "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22
Een goede en heldere hulpvraag stellen
In het forum wil ik een vraag stellen, maar welke informatie moet ik in mijn vraag zoal vermelden?
-
BBgebruiker1
- Site Admin
- Berichten: 1251
- Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
- Locatie: Amersfoort
- Zodiac:
- Contacteer:
Re: Een goede en heldere hulpvraag stellen
Je stelt een vraag omdat je iets niet weet en daarom niet verder kunt.
Om nu zo snel mogelijk het juiste antwoord te krijgen, moet je zoveel mogelijk relevante informatie verstrekken.
De helper heeft een duidelijk en compleet beeld nodig van een specifieke situatie.
Wanneer je jouw vraag in het verkeerde forum plaatst, zal je vraag verplaatst worden en kan hulp vertragen.
Stel je hebt je pc ingeschakeld en je kan na ingelogd te zijn, niet meer internetten.
Foute vraagstelling:
De opmerking alleen "ik kan niet meer internetten" is niet voldoende.
In Windows 7 inloggen en een geel tekentje zien met uitroep of vraagteken, of een (rood) kruis door het netwerk icoon, is belangrijke informatie.
Deze gegevens kan je bij voorbaat al toevoegen terwijl je een vraag stelt.
Een helper zal je nu tijdrovende vragen gaan stellen, zoals over het type en merk pc, besturing systeem, netwerk gegevens en bekabeling of WiFi, de foutmeldingen en andere gebeurtenissen.
Juiste vraagstelling:
De vraag "Bij het opstarten van mijn computer (type/merk en besturing systeem) kreeg ik een foutmelding te zien van het netwerk (geel tekentje met vraagteken/uitroepteken, of rood kruisje in netwerk icoon)" is wel duidelijke informatie.
Een helper heeft hiermee wel al meteen een beeld van de situatie, hij/zij kan een analyse maken van je probleem.
Om nu zo snel mogelijk het juiste antwoord te krijgen, moet je zoveel mogelijk relevante informatie verstrekken.
De helper heeft een duidelijk en compleet beeld nodig van een specifieke situatie.
Wanneer je jouw vraag in het verkeerde forum plaatst, zal je vraag verplaatst worden en kan hulp vertragen.
Stel je hebt je pc ingeschakeld en je kan na ingelogd te zijn, niet meer internetten.
Foute vraagstelling:
De opmerking alleen "ik kan niet meer internetten" is niet voldoende.
In Windows 7 inloggen en een geel tekentje zien met uitroep of vraagteken, of een (rood) kruis door het netwerk icoon, is belangrijke informatie.
Deze gegevens kan je bij voorbaat al toevoegen terwijl je een vraag stelt.
Een helper zal je nu tijdrovende vragen gaan stellen, zoals over het type en merk pc, besturing systeem, netwerk gegevens en bekabeling of WiFi, de foutmeldingen en andere gebeurtenissen.
Juiste vraagstelling:
De vraag "Bij het opstarten van mijn computer (type/merk en besturing systeem) kreeg ik een foutmelding te zien van het netwerk (geel tekentje met vraagteken/uitroepteken, of rood kruisje in netwerk icoon)" is wel duidelijke informatie.
Een helper heeft hiermee wel al meteen een beeld van de situatie, hij/zij kan een analyse maken van je probleem.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.