Kan je Linux opstarten vanaf opstartbare USB flash drive?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
hutsefluts Netherlands
Contacteer:

Kan je Linux opstarten vanaf opstartbare USB flash drive?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Is het mogelijk om Linux vanaf een USB Flash drive te laten opstarten?
BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Kan je Linux opstarten vanaf opstartbare USB flash drive?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Hieronder enkele aanwijzingen om een Linux distributie vanaf een USB Flash te installeren met behulp van "SysLinux".
Belangrijke informatie:
De Flashdrive moet Fat16/Fat32/NTFS zijn geformatteerd, anders zal Syslinux installatie fout gaan en start de USB drive niet op tijdens de boot.

Opstartbare USB Flash Drive Creatie Vereisten:
Universal-USB-Installer-1.9.4.3.exe Windows XP / Vista / 7 of Wine om de USB drive opstartbaar te maken (Win 98 / 2K zal niet meer werken!)
* FAT16, FAT32 of NTFS geformatteerde Flash Drive.
PC met een BIOS dat kan booten vanaf USB.
Je favoriete Linux ISO.

Klik "hier" om naar de website te gaan.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.
BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Kan je Linux opstarten vanaf opstartbare USB flash drive?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

PendriveLinux is een mooi voorbeeld van Linux starten vanaf USB Flash drive.
In mijn geval maak ik daar gebruik van omdat ik data wil benaderen van een Synology NAS en Windows 7 (dat is geïnstalleerd op een basis schijf), kan hiermee niet omgaan als je al meerdere primaire partities hebt.
Als je lege ruimte over hebt, zou je daar een extended partitie van kunnen maken.
Op een basis schijf kan je alleen 3 primaire en een extended partitie instellen, waarbij je in de extended partitie 124 partities kunt maken
Ik zou dan de schijf eerst moeten converteren naar een dynamische schijf, omdat je op een dynamische schijf meer dan 128 partities kan maken en gebruiken.
Met de PendriveLinux USB drive kan ik Linux opstarten, zonder dat het OS is geïnstalleerd op mijn computer.
Hiervoor moet ik tijdens het opstarten op F12 drukken, om in het menu te kiezen dat de computer opstart vanaf USB.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Linux”